Veelgestelde vragen bedrijven vergunningen

Verloren- of onleesbare pas?
Indien u uw vergunningpas bent verloren of uw pas is onleesbaar geworden, dan kunt u een nieuwe pas aanvragen door een mail te sturen naar info.ijsselstein@parkeerservice. Graag in deze mail uw naam- en adresgegevens vermelden en voor welke vergunning u een vervangende pas wenst te ontvangen. De pas wordt u z.s.m. toegezonden. Aan deze service zijn geen kosten verbonden.

Op welke tijden geldt er vergunningparkeren? 
Centrum, Schil en W-zone: maandag t/m zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur en vrijdagavond (i.v.m. koopavond) van 18.00 tot 21.00 uur.
Op bovenstaande kaart vindt u de verschillende zones: 

  • Oranje = Centrum
  • Blauw = Schil
  • W = werkparkeervergunning

Ik verricht regelmatig werkzaamheden in het Centrum of de Schil en heb daarbij mijn auto nodig. Wat moet ik doen?
U kunt gebruik maken van de betaald parkeerplaatsen of een werkparkeervergunning aanvragen voor 1 dag, 1 week of 1 maand. Kijk hier voor de actuele tarieven van alle vergunningen.

Ik moet als hulpverlener regelmatig in het Centrum parkeren. Wat moet ik doen?
Wanneer u als zelfstandige een beroep in de medische, zorg- of hulpsector uitoefent of in dienst bent van een zorgorganisatie en regelmatig op huisbezoek gaat, dan kunt u een hulpverleningsvergunning aanvragen. Bij de aanvraag moet u aantonen dat de vergunning voor uw werk noodzakelijk is. Deze vergunning is geldig bij de betaald parkeerplaatsen in IJsselstein.

Waar mag ik mijn vrachtwagen parkeren?
Een vrachtwagen mag u in IJsselstein niet binnen de bebouwde kom parkeren. U kunt geen vergunning aanvragen voor een vrachtwagen.

Wat zijn de kosten voor een tijdelijke ontheffing?
De gemeente IJsselstein kent geen tijdelijke ontheffingen.